Normal view MARC view ISBD view

Το βαλς της σιωπής / Χρυσούλα Δ. Ψιμούλη.

By: Ψιμούλη, Χρυσούλα Δ, 19-- [Author].
Contributor(s): Κώτσου, Εύη, 19-- [Cover editor] | Rego, Paula, 1935- [Cover drawer].
Material type: TextTextSeries: Ελληνική πεζογραφία.Publisher: Αθήνα: Αλεξάνδρεια, [20--]Edition: 3η έκδ.Description: 284 σ. · 21 εκ.ISBN: 9602211806.Subject(s): Νεοελληνική λογοτεχνία -- ΜυθιστόρημαDDC classification: 889.3 Summary: Διάλεξε ένα καπέλο από τα τέσσερα, το λευκό με τα μικρά ζουμπουλάκια στο πλάι και το 'βαλε γρήγορα-γρήγορα στο κεφάλι της. Κοιτάχτηκε πάλι στον ίδιο μακρύ καθρέφτη. Τρόμαξε. Τι φάντασμα είναι αυτό; Ο καθρέφτης φταίει, ο κακός καθρέφτης που πάλιωσε. Να του δώσει μια γροθιά, να τον κάνει χίλια κομμάτια. Αρχισε να φωνάζει, να κλαίει, να ξορκίζει το κακό φάντασμα του καθρέφτη, να γουρλώνει τα μάτια της για να τον φοβερίσει, να του βγάζει τη γλώσσα, να τον κοροϊδεύει, να γελάει, να γελάει, κι ύστερα να κάνει αστείους μορφασμούς και να ξαναγελάει με τα καπέλα της Ευρυδίκης... Σε μια όμορφη παραθαλάσσια πόλη οι ήρωες του μυθιστορήματος ζουν όπως αρμόζει στην καλή κοινωνική τους τάξη: οι άντρες προσπαθώντας να κρατήσουν επάξια το όνομα και την περιουσία της οικογενείας τους, οι γυναίκες σαν σωστές κι ενάρετες κυρίες. Όμως ο έρωτας παίζει ένα ρόλο καταστροφικό για τα επτά βασικά πρόσωπα της ιστορίας -ο έρωτας σε όλες τις μορφές του: ο πρώτος, ο μοναδικός, ο παράνομος, ο αγοραίος, ο ανεκπλήρωτος, ο ομοφυλόφιλος, ο προδομένος, ακόμα κι ο έρωτας που ταυτίζεται με το αίσθημα της ελευθερίας και της ατομικής ανταρσίας ενάντια στο ηθικό κατεστημένο μιας σεμνότυφης εποχής και μιας αλαζονικής αρχοντοκρατίας. Έτσι όλα ανατρέπονται και καταποντίζονται μέσα σε απροσδόκητες συμφορές. Ακόμα και οι καλογραμμένες μοίρες αλλάζουν πορεία και γίνονται μανιασμένες καταβόθρες. Η Καλομοίρα βλέπει τον κόσμο των παραμυθιών της να γκρεμίζεται. Κι όμως, κάποτε όλα έδειχναν να συνηγορούν με τ' όνομά της... Μετά το επιτυχημένο πρώτο της μυθιστόρημα, Τον Απρίλη χωρίς στέφανα, η Χρυσούλα Ψιμούλη μας δίνει μια ρομαντική ερωτική ιστορία με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις και ανατροπές, μια δραματική ακροβασία ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, στις ψευδαισθήσεις και την αλήθεια, στον αθεράπευτο ρομαντισμό και την τραγική πραγματικότητα.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Copy number Status Barcode
Books Books Δημοτική Βιβλιοθήκη Ζωγράφου
Κεντρική Βιβλιοθήκη
889.3/ΨΙΜ (Browse shelf) 1 Available 25824

1η έκδοση 12ος/1999.

Διάλεξε ένα καπέλο από τα τέσσερα, το λευκό με τα μικρά ζουμπουλάκια στο πλάι και το 'βαλε γρήγορα-γρήγορα στο κεφάλι της. Κοιτάχτηκε πάλι στον ίδιο μακρύ καθρέφτη. Τρόμαξε. Τι φάντασμα είναι αυτό; Ο καθρέφτης φταίει, ο κακός καθρέφτης που πάλιωσε. Να του δώσει μια γροθιά, να τον κάνει χίλια κομμάτια. Αρχισε να φωνάζει, να κλαίει, να ξορκίζει το κακό φάντασμα του καθρέφτη, να γουρλώνει τα μάτια της για να τον φοβερίσει, να του βγάζει τη γλώσσα, να τον κοροϊδεύει, να γελάει, να γελάει, κι ύστερα να κάνει αστείους μορφασμούς και να ξαναγελάει με τα καπέλα της Ευρυδίκης...
Σε μια όμορφη παραθαλάσσια πόλη οι ήρωες του μυθιστορήματος ζουν όπως αρμόζει στην καλή κοινωνική τους τάξη: οι άντρες προσπαθώντας να κρατήσουν επάξια το όνομα και την περιουσία της οικογενείας τους, οι γυναίκες σαν σωστές κι ενάρετες κυρίες. Όμως ο έρωτας παίζει ένα ρόλο καταστροφικό για τα επτά βασικά πρόσωπα της ιστορίας -ο έρωτας σε όλες τις μορφές του: ο πρώτος, ο μοναδικός, ο παράνομος, ο αγοραίος, ο ανεκπλήρωτος, ο ομοφυλόφιλος, ο προδομένος, ακόμα κι ο έρωτας που ταυτίζεται με το αίσθημα της ελευθερίας και της ατομικής ανταρσίας ενάντια στο ηθικό κατεστημένο μιας σεμνότυφης εποχής και μιας αλαζονικής αρχοντοκρατίας. Έτσι όλα ανατρέπονται και καταποντίζονται μέσα σε απροσδόκητες συμφορές. Ακόμα και οι καλογραμμένες μοίρες αλλάζουν πορεία και γίνονται μανιασμένες καταβόθρες. Η Καλομοίρα βλέπει τον κόσμο των παραμυθιών της να γκρεμίζεται. Κι όμως, κάποτε όλα έδειχναν να συνηγορούν με τ' όνομά της...
Μετά το επιτυχημένο πρώτο της μυθιστόρημα, Τον Απρίλη χωρίς στέφανα, η Χρυσούλα Ψιμούλη μας δίνει μια ρομαντική ερωτική ιστορία με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις και ανατροπές, μια δραματική ακροβασία ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, στις ψευδαισθήσεις και την αλήθεια, στον αθεράπευτο ρομαντισμό και την τραγική πραγματικότητα.


There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.