Normal view MARC view ISBD view

Θαλασσινοί προσκυνητές / Τάσος Αθανασιάδης.

By: Αθανασιάδης, Τάσος M, 1913-2006 [Author].
Material type: TextTextSeries: Νεοελληνική λογοτεχνία · 267.Publisher: Αθήνα: Εστία, c1982Edition: 2η έκδ.Description: 203 σ. · 18 εκ.Subject(s): Νεοελληνική λογοτεχνία -- ΔιήγημαDDC classification: 889.3 Other classification: Δ/(ΕΛΛ)/ΑΘΑ Summary: Οι «Θαλασσινοί προσκυνητές», είναι μια συλλογή από εννιά διηγήματα, διαλεγμένα ανάμεσα σε άλλα, γιατί αντιπροσωπεύουν την πρώτη συγγραφική περίοδο του Τάσου Αθανασιάδη, που η κριτική τη χαρακτήρισε «Λυρική». Η περίοδος αυτή κλείνει με το «Ταξίδι στη Μοναξιά». Στα δυο αυτά έργα, που εκδόθηκαν την εποχή της Κατοχής, απεικόνιζε τις απηχήσεις των γεγονότων μέσα στη συνείδηση παρασιωπώντας τα ίδια τα γεγονότα, όπως έδινε περισσότερη σημασία στις αποχρώσεις των αισθημάτων αδιαφορώντας για τα ίδια τα αισθήματα. Έτσι, είχε διαμορφώσει μια πεζογραφία, όπου θυσιαζόταν η σαφήνεια για χάρη της υποβολής· ο άμεσος φωτισμός για χάρη της ανταύγειας· η απτή εντύπωση για χάρη του ειδώλου. Μέσα σ’ αυτό το χώρο του βυθού, οι δονήσεις του εξωτερικού κόσμου φθάνουν σα μουσικοί κυματισμοί και οι διαστάσεις των αντικειμένων με διαθλάσεις που τα παραμορφώνουν. Τον κόσμο αυτόν του εργαστηρίου ο Τ. Α. τον απαρνήθηκε, για να γίνει, από μικρογράφος σμιλευτής, ένας ρωμαλέος οικοδόμος. «Οι Πάνθεοι», «Ο Ντοστογιέφσκι από το κάτεργο στο πάθος», «η Αίθουσα του Θρόνου», «Οι Φρουροί της Αχαΐας», «Ο γιος του Ήλιου» - είναι καρποί του πλαστικού αυτού οίστρου του...
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Copy number Status Barcode
Books Books Δημοτική Βιβλιοθήκη Ζωγράφου
Κεντρική Βιβλιοθήκη
889.3/ΑΘΑ (Browse shelf) 1 Available 11725

Οι «Θαλασσινοί προσκυνητές», είναι μια συλλογή από εννιά διηγήματα, διαλεγμένα ανάμεσα σε άλλα, γιατί αντιπροσωπεύουν την πρώτη συγγραφική περίοδο του Τάσου Αθανασιάδη, που η κριτική τη χαρακτήρισε «Λυρική». Η περίοδος αυτή κλείνει με το «Ταξίδι στη Μοναξιά». Στα δυο αυτά έργα, που εκδόθηκαν την εποχή της Κατοχής, απεικόνιζε τις απηχήσεις των γεγονότων μέσα στη συνείδηση παρασιωπώντας τα ίδια τα γεγονότα, όπως έδινε περισσότερη σημασία στις αποχρώσεις των αισθημάτων αδιαφορώντας για τα ίδια τα αισθήματα. Έτσι, είχε διαμορφώσει μια πεζογραφία, όπου θυσιαζόταν η σαφήνεια για χάρη της υποβολής· ο άμεσος φωτισμός για χάρη της ανταύγειας· η απτή εντύπωση για χάρη του ειδώλου. Μέσα σ’ αυτό το χώρο του βυθού, οι δονήσεις του εξωτερικού κόσμου φθάνουν σα μουσικοί κυματισμοί και οι διαστάσεις των αντικειμένων με διαθλάσεις που τα παραμορφώνουν. Τον κόσμο αυτόν του εργαστηρίου ο Τ. Α. τον απαρνήθηκε, για να γίνει, από μικρογράφος σμιλευτής, ένας ρωμαλέος οικοδόμος. «Οι Πάνθεοι», «Ο Ντοστογιέφσκι από το κάτεργο στο πάθος», «η Αίθουσα του Θρόνου», «Οι Φρουροί της Αχαΐας», «Ο γιος του Ήλιου» - είναι καρποί του πλαστικού αυτού οίστρου του...

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.